Medytacja Słowiańska Joga

We współczesnym Świecie najwięcej problemów z kręgosłupem stwarzają nam zniesieone krzywizny anatomiczne. Skłonność do przesiadywania w pozycji siedzącej, przebywanie podczas czynności zawodowych w tej pozycji, daje właśnie takie skutki. Następują sytuacje w których powstaje asymetria pasm powięziowych, rotacje różnych elementów ruchowych i innych tkanek naszego organizmu. Słowianie radzili sobie z podobnymi problemami, stosując bardzo wymyślne sposoby aby wojownikom, rycerzom przywrócić prawidłową sylwetkę, czy wreszcie usunąć przyczyny bólu. Podczas pracy w grupach z korektorem stosowałem różne metody, wypracowując dwa podstawowe. Pierwszy sposób polega na wykonywaniu wielokrotności powtórzeń, z odpowiednio dobranym tempem i oddechem dla danej grupy wiekowej. Jest dość łatwy w wykonaniu i nie wymaga zbyt wielkiego czasu szkolenia. Drugi, w którym insiracją były słowiańskie metody pracy z ciałem, a której zadaniem było głównie rozciąganie ciała czyli zjawisko trakcji pasm powięziowych i innych tkanek naszego oraganizmu. Ćwiczenia zaczynamy od nauki prawidłoweo sposobu oddychania. Oddychanie ma ścisły związek z wykonywanymi ćwiczeniami. Ważne aby utrzymywać podczas ćwiczenia kilku, kilkunasto lub kilkudziesięciosekundowe wstrzymanie oddechu.(http://szlachetnezdrowienet.pl/jak-prawidlowo-oddychajac-zgubic-wage-i-przedluzyc-sobie-zycie/). Teraz włączamy do tak specyficznego sposobu oddychania nasze ćwiczenia. Przy każdym z wykonywanych ćwiczeń nabieramy głęboko do przepony powietrza nosem, wstrzymujemy na taki okres, jaki pozwalają nam nasze możliwości i stopniowo wypuszczamy ustami bardzo powoli, kończąc ćwiczenie  wracamy do pozycji wyjściowej. Wykonujemy jeden pełny oddech i wykonujemy  powtórzenie ćwiczenia. Zachowując taką sekwencyjność dotleniamy każdą komórkę naszego ciała, a tym samym cały organizm, wprowadzamy go w stan doskonałej symbiozy. Wystarczy 7 powtórzeń każdego z ćwiczeń, aby poczuć efekty naszych działań, wielu płaszczyznach naszego zdrowia. Od trawienia do spadku wagi począwszy a skończywszy na znikaniu nieporzebnych elementów w postaci fałd tłuszczowych w okolicach brzucha i bioder. Wszystkie elementy ruchowe wprowadzamy w wysoki stan sprawności i pozbywamy się problemów z bólem i dolegliwościamuy kręgosłupa oraz całego oragnizmu. To jednoczęsnie wspaniała medytacja...
Innym z możliwych sposobów stosowania Słowiańskiej Jogi jest utrzymywanie każdej pozycji, połączonej z głebokim oddychaniem(powietrze nabieramy nosem, a wypuszczamy powoli ustami) na dłuższe odcinki czasowe dostosowane do indywidualnych mozliwości każdego z nas. 
Kreator stron www - przetestuj!